Erotik Tips » Manglende Rejsning – Impotens Behandling – Her Er Nogen Gode Tips

Manglende Rejsning – Impotens Behandling – Her Er Nogen Gode Tips

Erotik tips
Manglende Rejsning - Impotens Behandling
Erotik tips
Manglende Rejsning - Impotens Behandling
Erotik tips
Manglende Rejsning - Impotens Behandling

Noget af det mest tabubelagte, en mand kan komme ud for er, hvis der opstår potens-problemer. Der ligger så meget livskvalitet i at kunne få rejsning, og mange føler ofte stor skam i ikke at kunne få rejsning.

Det er faktisk mange mænd, der oplever svigtende potens, rejsninger som enten udebliver eller kommer og går, uden man synes, at man har den mindste indflydelse på det. Lysten er der i stor stil, men rejsningen enten udebliver eller føles halvblød, når man har mest brug for, at den er strunk og hård.

Mændene tror ofte, at de er “Palle alene i verden”, for problemer med manglende rejs-ning er ikke noget, man har lyst til at tale med andre om. Men man er bestemt ikke alene, hvis man oplever potensproblemer.

Undersøgelser viser, at 2/3 af alle 70-årige har rejsningsproblemer i en eller anden grad. Heraf har 10-15%. helt rejsningssvigt. I 40 års gruppen er der også mange, der har pro-blemer med potensen. Ca. 40% har problemer – heraf de 20% i let grad. Og ca. 5% kan slet ingenting. Ergo er manglende rejsning en problemstilling, der berører mange, men som meget få har lyst til at tale om.

Der er primært følgende 4 årsager til impotens:

 

  • Blodkarerne fungerer ikke. Alderen kan f.eks. gøre dem mindre fleksible, og der kan opstå åreforkalkning.

 

  • Nervesystemet fungerer ikke. Hvis beskederne fra hjernen ikke kan nå ud i svulme-legemet, går det galt. Her kan årsagen eksempelvis være spinalstenose (når rygmarven er presset på grund af nedslidt ryg), diskusprolaps, sklerose eller andre neurologiske sygdomme, strålebehandling, kemo eller det kan skyldes eftervirk-ningerne fra en operation.

 

  • Niveauet for hormonet testosteron er ikke i orden. Hvis manden er overvægtig, drikker for meget, har haft testikelkræft, eller er gammel og lider af en kromosom-afvigelser, kan testosteron-niveauet påvirkes.

 

  • Hvis manden eller hans parforhold ikke har det godt. Her kan være tale om stress, depressioner eller andre psykiske problemer.

 

For de første 3 årsager til manglende rejsning skal der typisk foretages en medicinsk behandling og behandlings-mæssigt tilbydes ofte først Viagra/Cialis/Spedra/Levitra-piller. Er man ikke så meget til piller, så kan man også prøve nogen alternative metoder till Viagra, og det kan du læse om HER 

Hjælper dette ikke har man mulighed for at få medicin, der sprøjtes direkte ind i svulme-legemet ved roden af penis og masseres rundt. Det kan du selv lære at gøre. Hjælper det
heller ikke, så er der mulighed for at blive henvist til Skejby eller Herlev Hospitaler, hvor man er specialiseret i at operere et kunstigt svulmelegeme ind. 

Alt efter årsagen til rejsningsbesværet kan man også få chokbølge-behandling af svulme-legemerne, og dette har faktisk effekt på en stor gruppe. En del mænd skal også behand-les for deres lave testosteron-mængde for at få løst problemet med deres manglende rejsning. 

Der er altså gode medicinske behandlingsmuligheder, som kan udføres i forskellige trin for at finde ud af, hvad der kan afhjælpe en manglende potens.

 

Problem nr. 4 er ofte mere psykologisk betinget og her er der ofte 2 hovedårsager:

  • Træthed eller stress.
  • Præstationsangst.

 

Manglende rejsning – Træthed eller stress

Problemerne kan være udtryk for en underliggende modvilje over for den, du er sammen med – måske fordi I har en konflikt kørende, eller ikke er kommet jer oven på et skænderi.

Men det kan også være modstand over for situationen, man befinder sig i. Det kan være, at din krop er træt eller stresset, og alligevel synes du, at du skal lege “Don Juan” klokken
ti minutter i kvalme onsdag nat.

Kroppen producerer adrenalin og kortisol, når den er presset. Så er du stresset på jobbet og har været det over noget tid – og tænker du, at sex er en smaddergod måde at få lettet
trykket – så kan du blive slemt skuffet.

Løsningen her afhænger af, hvad der ligger til grund for problemet – så kig først indad, og find ud af, om det er mest sandsynligt, at du er ramt af stress, eller om det bunder i andre psykologiske aspekter, der er årsag til problemet med den manglende rejsning. Det er vigtigt, at du finder ro i dig selv, såfremt du skal have dit sexliv til at fungere optimalt.

 

Manglende rejsning – Præstationsangst

Oplever du at potensen er der, og indeni er der noget, der driver dig seksuelt, men sam-tidig har du rejsningsbesvær. Det er et paradoks. For præstationsbesvær handler om både at have lyst og ikke-lyst på samme tid. Ikke-lysten kan blandt andet have sit udspring i frygt og i modstand.

Frygten kan bunde i, at du er nervøs for at gentage ‘fiaskoen’ fra sidste gang, du er måske psykisk kommet ind i en ond cirkel omkring det seksuelle.

Frygt bliver hurtigt til præstationsangst, og den fremkaldes ikke af tanker, men aktiveres helt pr. automatik i kroppen, uden at du lægger mærke til, hvad der ‘tricker’ den i det afgørende øjeblik.

Lider du af præstationsangst, så prøv at trække vejret dybt ned i maven, hold det, og slip det med en hissende lyd. Gør det, indtil du føler, at din hjerterytme er normal, og du kan mærke roen vende tilbage.

Husk, at du sagtens kan få rejsning indimellem, og at det ikke altid går galt, som du sikkert tit kommer til at tænke.

Tillad din penis at blive slap. Snak om det med din partner, så hun ved, at det ikke er hende, der ikke slår til. Det plejer at berolige lidt.

Nu behøver du ikke også bekymre dig om, at din partner bliver ked af det, eller hvad hun (eller han) tænker. For bare rolig – som regel vil din partner have stødt på dette før. Langt de fleste partnere er forstående, og vil være tålmodige og sige ting som: “Det er helt o.k. Vi tager det bare stille og roligt”.

Og gør så netop det – tag det stille og roligt, og lad din krop falde til ro, mens I kysser og nusser. Nyd berøringerne på hele kroppen, og begynd at gå på opdagelse på din partner.

Når du har styr på ovenstående, kan du begynde at arbejde mere i detaljen. Her handler det blandt andet om at flytte fokus fra tankerne om din (manglende) rejsning, og i stedet
sætte fuld fokus på den person, der ligger ved siden af dig.

Duft til din partners hud, der er meget forskellig i f.eks. nakke og på maven. Lyt til hendes åndedræt; ændrer det sig, når du ændrer din berøring fra let til dyb, eller fra hurtig til meget langsomt ?

Smag på huden. Mange steder på kroppen. Slik, kys, sug, nap. Dril, og kild med tungen. Betragt din partner. Håret, kroppens kurver, fasthed, blødhed – ansigtet –  ændrer det udtryk, når du rører ved det ?

Ved at fokusere på din partner gennem en sans ad gangen vil du få lettere ved at lade bekymringerne om din penis og dine præstationer glide i baggrunden. Og din partner vil bare ELSKE al den skønne opmærksomhed, du giver hendes krop. Dette kan mange gange løsne op for præstationsangsten og øvelse gør mester 🙂